Stichtse Vecht

Nationale Sportweek in Stichtse Vecht

Sporten in de Stichtse Vecht wordt deze week net wat makkelijker en laagdrempeliger. In de week van 15 tot en met 24 september 2023 worden er door sportverenigingen en clubs activiteiten georganiseerd om zo de inwoners kennis te laten maken met diverse sporten.

Het thema van dit jaar is ‘Sport geeft je een boost’. Het doel van de sportweek is buiten het kennismaken met sporten, ook bedoeld om te laten zien welke positieve effecten het heeft op je lichaam. Op de website van Sportpunt Stichtse Vecht is er een compleet schema te vinden met welke activiteiten waar en wanneer te doen zijn. De activiteiten lopen ver uit een wat er voor zorgt dat ongeacht de leeftijd of achtergrond, iedereen een kans heeft om kennis te maken met sport.

De meewerkende organisaties ontvingen een informatiemail vanuit Sportpunt Stichtse Vecht waarop zij konden reageren. Zo deed Dansstudio OVKB deze week ook mee met het organiseren met activiteiten. Zij boden voor kinderen uit groep 1 en 2 kleuterdans aan en voor kinderen uit groep 3 en 4 kinderballet. ‘’Wij doen graag mee om mensen kennis te laten maken met dans en met onze dansstudio. Het is voor deelnemers een leuke manier om verschillende dansstijlen te proberen en te bekijken of dans bij hen past.’’ Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor een gratis proefles waardoor sporten zelfs voor kleuters veel toegankelijker wordt gemaakt tijdens de nationale sportweek in Stichtse Vecht.

Senna Schreven

Senna Schreven is 18 jaar en komt uit het dorp Pannerden. Als kind en nu jongvolwassene had ze altijd interesse in de wereld om haar heen. Een van de dingen waar ze zich het liefst mee bezig houdt, is het ontdekken van de wereld en de verhalen achter mensen. Ook vindt ze misdaad en psychologie erg interessant. Daarom besloot ze te beginnen aan de School voor Journalistiek aan Hogeschool Utrecht. De richting die haar het meest interessant lijkt, is de kant van de televisieprogramma's en documentaires om zo hopelijk mensen van allerlei achtergronden met verschillende verhalen te laten zien.