Utrecht Oost

Selecteer Pagina

Marrone: Utrecht-Oost’s nieuwste mannenmodebestemming

Marrone: Utrecht-Oost’s nieuwste mannenmodebestemming

Vitrine mannenmodezaak Marrone

Utrecht-Oost– Nieuwe kledingzaak Marrone, opende haar deuren 8 maart. De eerste mannenmodezaak in Utrecht Oost. Wat maakt deze winkel zo speciaal?

‘Zal ik even je jas aannemen? Ik hang hem in een pashokje.’

Mannenmode is niet heel bekend in Utrecht Oost, toch heeft elke man kleding nodig. Simon de Bruin, eigenaar van Marrone en kledingleverancier greep de kans om de eerste mannenmodezaak te zijn in Utrecht Oost. Een van de belangrijkste dingen voor hun is klantenservice.

Hoe bent u op het idee gekomen voor deze winkel?

‘Ik zit mijn hele leven al in de textiel, ik was ben tevens leverancier aan herenmode winkels. Mijn vader en mijn opa, die ook uit de textiel wereld komen, vinden één op één communiceren het leukste wat er is. Ik wilde dat ook graag. Ik wilde ook iets in een wat grotere stad, omdat je dan meer mogelijkheden hebt.’

Waarom deze locatie?

‘De Nachtegaalstraat in Utrecht Oost vind ik een leuk winkelgebied. Het is met de auto makkelijk te bereiken en er zit nog geen herenmodezaak hier. Ik denk nou dat is een idee. Het is een mooie locatie op een hoek met veel natuurlijk licht. De winkel is niet te groot, als het te groot is vind ik dat het onpersoonlijk kan worden. Hij is ook niet te klein dus mensen kunnen op hun gemak even winkelen en niet dat ze op hun huid worden gezeten door mij of mijn collega’s.’

De naam Marrone is Italiaans afgeleid van uw naam. Heeft u iets met Italië of Italiaanse mode?

‘Ik heet Simon de Bruin. Ik had ook bijvoorbeeld Simon de Bruin herenmode kunnen doen. Maar ja, kleding is ook een beetje non verbale communicatie dus je mag ook wel een klein beetje er een sprookje van proberen te maken. Dat proberen we dus ook met het interieur. Marrone klinkt leuk en chique.’

‘Italianen zijn meestal van de vormgeving en verfijning met auto’s, meubilair en ook kleding. Zij hebben dat het beste in de hand. Wij willen dat uitstralen in onze winkel. We verkopen ook Duitse en Scandinavische producten. Gewoon producten uit heel Europa.’

Wat voor een soort kleding verkoopt u?

Easy Luxury. Easy is  makkelijk. Niet te formeel. Het verwijst naar casual en vrijetijdskleding. Luxury geeft aan dat het iets boven het gemiddelde niveau is qua kwaliteit en prijzen. Mannen mode is een stuk meer ‘casual’ geworden, vroeger liep iedereen rond met een stropdas en een pak, nu is dat een stuk minder. Wij verkopen dan ook vooral casual kleding.’

Wat is uw doel met deze winkel?

‘Ik vind het heel erg leuk om te doen en er zijn maar heel weinig mannen die naakt over straat lopen. Iedereen heeft natuurlijk kleding nodig. Als ze dan toch kleding kopen kunnen ze bij gelegenheid dat  bij mij doen. En dan is het mijn verantwoordelijkheid dat alles past en dat het ze goed staat. Ik wil graag dat mensen er blij van worden en dat ze vinden dat ze goed geholpen zijn. Dat is het doel en dan komen ze misschien een keertje terug, of ze vertellen het hun buurman.’

U vertelt dat u klantenservice heel belangrijk vindt. Welke stappen neemt u om ervoor te zorgen dat klanten tevreden zijn?

Ik geef ze de vrijheid om binnen te komen en ik geef ze de vrijheid om ook weer weg te gaan. Als ze weggaan zonder wat te kopen ben ik nog steeds blij dat ze binnen zijn gekomen. Klanten tevredenheid is de essentie. Als klanten niet tevreden zijn dan is er iets niet goed. Het doel is dat klanten tevreden de deur uitgaan. Je kan het vergelijken met een restaurant als een ober zegt “welkom, leuk dat u er bent” en als de ober goed zijn werk doet, dan heb je een leuke restaurant ervaring. Ik probeer het op dezelfde manier te doen.’

Gaat u ook nog deelnemen aan het online verkopen van kleding?

‘Dat is geen doel. Ik vind één op één communiceren veel leuker, want dan kan ik het verschil maken. Online is een hele andere tak van sport. Ik zal er op termijn niet onderuit komen om een online webshop te beginnen. Mijn persoonlijke prioriteit heeft het niet.’

Geeft u ook advies aan de winkelaars?

‘Zeker, dat kan ook buiten openingstijden als iemand geen tijd heeft. Het kan ook op afspraak.’

Wat vindt u leuk aan uw eigen winkel hebben?

‘Dat je zelf  alle beslissingen kan maken. Je bent van niemand afhankelijk, je hebt natuurlijk wel een samenwerking met leveranciers en consumenten. Maar mijn naam staat er op. Het is mijn verantwoording. Mijn kop gaat eraf als ik het niet goed doe en dat vind ik heel leuk. De klant is de jury.’

Is de ‘jury’ positief geweest tot nu toe?

‘Zeker, Zeker! Alleen maar.’

Heeft u nog modetips voor mannen?

‘Zorg dat het past, dat wat je koopt goed bij elkaar past en laat je goed adviseren.’

Over de auteur

Rosa Davis

Rosa Davis (2006) is een eerstejaars studente aan de Hogeschool Utrecht. Ze komt helemaal uit de heuvels van Limburg om haar droom als journaliste waar te maken. Haar interesses liggen uiteraard bij het schrijven van korte verhalen, zowel fictie als ook nieuwsgericht, de muziekwereld, de filmwereld, kunst en alles rondom Engeland. Haar passie voor kunst brengt haar dichter bij mensen en culturen als een bron van inspiratie voor haar verhalen. Haar ultieme droom is om buitenlandcorrespondent te worden in Engeland, ook omdat haar familie daar vandaan komt. Als nu nog eerstejaars studente staat ze aan het begin van een grote reis. Ze is vastberaden om haar interesses en passies te combineren met haar opleiding. Een journaliste met veel ambities.