Zeist

Maakplaats Den Dolder transformeert in eerste hulp voor surprises

De maakplaat waar een scholier een dal tussen twee bergen maakt. Foto: Ties Bremer

Zeist – Vrijwilligers van de maakplaats in Den Dolder organiseerden deze week een hulppost voor surprises en gedichten. Mensen die ten einde raad zijn voor hun surprises en gedichten dit Sinterklaas seizoen kunnen hier voor hulp terecht.

Normaal wordt de maakplaats in Den Dolder gebruikt als een flexibele werkplaats voor mensen die thuis geen ruimte hebben voor creatieve projecten, maar voor de eerste keer wordt het omgetoverd in een surprise walhalla.

Kartonnen dozen in elk formaat, kleurrijke papier vellen en talloze andere knutselspullen, de maakplaats staat er vol mee. Alleen is dat niet wat de maakplaats rond deze dagen speciaal maakt, maar de vrijwilligers die klaar staan om je te hulp te schieten bij het maken van de perfecte surprise. ” Voorbeelden van gemaakte surprises zijn: een computerbeeldscherm met het videospel minecraft erin en een paardenmanege.” vertelde Wandrina van Voorst, een van de vrijwilligers die aanwezig was.

Op 25 november bevond zich de eerste surprise hulp middag van de drie, Wandrina vertelde er het volgende over: “ We hadden meerdere scholieren geholpen dus tot dusver is het een aardig succes, en dan moeten er zelfs nog twee middagen komen.” Ondanks dat het hun eerste keer is dat ze dit doen weten ze nu al dat het niet hun laatste zal zijn.

In onderstaande audiofragment vertelt Thijmen, een inwoner van Den Dolder, hoe hij dit jaar Sinterklaas viert.

Interview: Cas Wackie Eysten

ties Bremer

Mijn naam is Ties Bremer, student journalistiek op de Hogeschool Utrecht. Ik ben ontzettend nieuwsgierig en zoek graag alles tot op de bodem uit, voornamelijk in het gebied van sport maar mijn interesses liggen overal. Hopelijk kan ik met mijn kritische blik en creatieve gedachtes mooie en goeie artikelen leveren. In de toekomst zou ik graag sporters en trainers aan de tand willen laten voelen over de actuele gebeurtenissen waar deze mensen mee te maken hebben en dit voor de kijker duidelijk maken De gemeente Zeist geeft mij hopelijk genoeg ervaring voor mijn toekomst, ik ben namelijk ambitieuze en vastberaden om een carrière te maken als sportjournalist.