Houten

Nieuwe stichting SAS voor mensen met beperking

HOUTEN- Er is een nieuwe stichting gelanceerd voor mensen die een lichamelijke en/of een fysieke beperking hebben. Het doel is om deze mensen activiteiten met elkaar te laten doen. Dit gebeurde door voorzitter Adrie Bosvelt , penningmeester Peter Krijnen en secretaris Matthieu Elbertse.

De introductie van Stichting SamenActiefSociaal (SAS) die kwam uit een crowdfunding is afgelopen zaterdag op 18 november van start gegaan. De bedoeling van de stichting is om activiteiten zoals zwemmen, koken en darten te doen met de mensen die een beperking hebben.

‘Door het weer kan het dat de doelgroep zich liet afschrikken om te komen bij de lancering’, aldus penningmeester Peter Krijnen. Met als doelgroep woongroepen te benaderen waar de mensen met een beperking zich bevinden is het een rustig begin met relatief weinig reacties. Wel zijn de verwachtingen op meer reacties en aanmeldingen erg positief omdat het moet opbloeien.

De activiteiten worden met vrijwilligers georganiseerd, waar ook weinig tot geen geld heen gaat is de activiteiten die vaak worden gesponsord waardoor de Stichting SamenActiefSociaal zichzelf ook boven water kan houden. De eerste naam Stichting Samen Sporten werd dan ook veranderd naar de nieuwe naam SamenActiefSociaal omdat ze een sociale groep zijn.

Tess Blokker sprak met initiatiefnemer en penningmeester Peter Krijnen wat hier te beluisteren is.

Mark Stoutjesdijk

Mark Stoutjesdijk (2004) , woont in Bergschenhoek wat in de buurt van Rotterdam ligt. Student Journalistiek op de Hogeschool Utrecht, vanaf mavo naar de havo en nu dus de hbo opleiding waar hij zijn eerste jaar in Utrecht gaat volgen. Mark is erg positief ingesteld en niet bang om vragen te stellen aan mensen. Erg rustig van zichzelf en kan heel enthousiast worden van dingen die hem echt interesseren. Hij is geïnteresseerd in de psychologische kant van de journalistiek en de misdaad kant. Ook heeft hij een passie voor de sportwereld en met name de voetbalkant.