De crompouce: social media’s nieuwe hit!

De crompouce: social media’s nieuwe hit!

De afgelopen weken heeft er op social media een nieuwe hype plaatsgevonden: de crompouce. Dit gebakje is snel in populariteit gestegen, en talloze influencers hebben enthousiast de loftrompet gestoken over deze lekkernij. Maar wat heeft er voor gezorgd dat de crompouce plotseling zo’n grote trend is geworden?

De crompouce is een verrassende combinatie van een tompouce en een croissant. Wat deze lekkernij bijzonder maakt, is het gebruik van croissantdeeg in plaats van het traditionele bladerdeeg. Het deeg van de croissant wordt zorgvuldig opengesneden, waarna het royaal wordt gevuld met heerlijke banketbakkersroom. Om het geheel helemaal af te maken, wordt de crompouce voorzien van een verleidelijke laag witte chocolade met een vleugje roze kleurstof. De smaak en textuur van de crompouce maken het tot een unieke traktatie die de aandacht heeft weten te trekken van foodliefhebbers overal ter wereld.

De oorsprong van de crompouce gaat terug tot 2020, toen Bammetje Bakery in Utrecht dit unieke gebakje bedacht. Echter, de ware doorbraak van de crompouce als sociale media sensatie vond plaats bij Bakker van Maanen in Rijnsburg. Deze bakkerij bracht de crompouce onder de aandacht van een breder publiek, wat leidde tot een ware hype. Als gevolg hiervan begonnen bakkerijen in heel Nederland met het aanbieden van de crompouce, waardoor dit heerlijke gebakje al snel een geliefd en herkenbaar onderdeel werd van de Nederlandse bakkerstraditie.

Over de auteur

Renate van Holst

Mijn naam is Renate van Holst, ik ben 18 jaar en ik kom uit Alblasserdam. Na de HAVO afgerond te hebben ben ik nu eerstejaars student aan Hogeschool Utrecht voor journalistiek. Ik hou van reizen en in de journalistiek ben ik erg geïnteresseerd in het buitenland en zou ik graag documentaires maken over landen en samenlevingen die minder in het nieuws zijn. Ook zou ik graag te werk willen gaan in de filmindustrie.