Toename omgebouwde scooters

Toename omgebouwde scooters

Scooter met blauw kenteken. Foto door Lena Shekhovtsova

Sinds 1 januari is de helmplicht ook voor eigenaren van scooters met een blauw kenteken ingegaan. Nu, een aantal maanden later merkt Veilig Verkeer Nederland maar ook Voordeelscooters dat het aantal omgebouwde scooters is opgelopen. Het ombouwen van scooters betekent dat een scooter met een blauw kenteken wordt veranderd naar een scooter met een geel kenteken. 

In deze reportage spreken wij met Rob Stomphorst. Rob is woordvoerder van Veilig Verkeer Nederland. Hij denkt dat de helmplicht zeker een oorzaak is voor de toenemende aantallen omgebouwde scooters. Hij zegt dat mensen toch wel die helm op moeten, en dat ze dan ook sneller willen.

Ook spreken wij met Wesley, een monteur bij Voordeelscooters. Hij bevestigt dat hij de afgelopen maanden steeds meer scooters ombouwt. In de werkplaats vertelt hij over hoe hij denkt over de helmplicht en wat voor impact deze heeft op het rijden van scooters.

De hele reportage is te beluisteren hieronder!

Over de auteur

Anne van Veen

Anne van Veen (2004) is een enthousiaste journaliste en momenteel student aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Ze is geïnteresseerd in kinderjournalistiek en wil kinderen dan ook graag een podium geven. Met haar passie voor muziek en cultuur, focust ze zich vooral op maatschappelijke thema's.