Sintvoorieder1 is er voor iedereen

“Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan”. De Sint en zijn pieten zijn weer in het land. Dit betekent kruidnoten, pepernoten en duizenden zenuwachtige kinderen die hopen om ’s ochtend wat in hun schoen te vinden. Toch is deze vreugde niet voor alle kinderen de realiteit.

In Nederland leeft 1 op de 10 kinderen in (verborgen) armoede. Ouders kunnen vaak maar net rond komen en hebben niet genoeg geld over om tijdens de Sinterklaasdagen een cadeau te kopen voor hun kind. Dit is iets wat eigenlijk niet kan. Dit vinden ze ook bij Sintvoorieder1. Een organisatie die zich al jaren inzet voor kinderen tussen de 0 en 18 jaar die het thuis iets minder breed hebben.

Monique is vrijwilliger bij Sintvoorieder1 en zet zich samen met haar collega’s in voor deze kinderen.

De hele week staan de vrijwilligers van Sintvoorieder1 paraat in de centrale bibliotheek in het centrum Den Haag om cadeaus in ontvangst te nemen van mensen. Deze cadeaus worden gecontroleerd door de vrijwilligers en vervolgens worden hier allerlei soorten pakketten van gemaakt. “We krijgen voornamelijk aanvragen van verschillende organisaties. Hierbij kan je denken aan AZC’s door het hele land, moeder-kind huizen en jeugdreclassering. Er zitten ook een aantal aanvragen van particulieren tussen. We krijgen dan door hoeveel pakketten een instantie nodig heeft en in welke leeftijdscategorie en op die manier komen alle pakketten bij de juiste kinderen terecht.”, aldus Monique.

Wil je meer weten over deze actie en wat de presentatoren van Den Haag FM en Omroep West bij kunnen dragen? Kijk dan naar de onderstaande reportage.